Murupolku

Readspeaker

Yleisiä kysymyksiä ja vastauksia palveluntuottajille mahdollisiin ongelmatilanteisiin

Yleisiä kysymyksiä ja vastauksia palveluntuottajille mahdollisiin ongelmatilanteisiin

Yleisiä kysymyksiä ja vastauksia palveluntuottajille mahdollisiin ongelmatilanteisiin

Usein kysytyt kysymykset

Ota yhteys verkkolaskujen käsittelijään, eli Monetraan.

Osoite: Yhteystiedot - Monetra Pirkanmaa

Sähköposti: ostolaskut.pirha@monetra.fi

Ota yhteys verkkolaskujen käsittelijään, eli Monetraan.

Osoite: Yhteystiedot - Monetra Pirkanmaa 

Sähköposti: ostolaskut.pirha@monetra.fi

Monetra ohjaa kysymyksen oikealle laskun asiatarkastajalle. Mikäli laskun asiatarkastaja on antanut ohjeen olla suoraan häneen yhteydessä, ole laskun asiatarkastajaan suoraan yhteydessä.

Palveluntuottajan on ilmoitettava hyvinvointialueelle sopimuksensa mukaisesti laskun viivästyminen. Ota yhteys verkkolaskujen käsittelijään, eli Monetraan.

Osoite: Yhteystiedot - Monetra Pirkanmaa

Sähköposti: ostolaskut.pirha@monetra.fi

Monetra ohjaa kysymyksen oikealle laskun asiatarkastajalle. Mikäli laskun asiatarkastaja on antanut ohjeen olla suoraan häneen yhteydessä, ole laskun asiatarkastajaan suoraan yhteydessä.

Pääsääntöisesti kyllä, mutta esimerkiksi rintamaveteraaneille ja sotainvalideille tukipalveluja tarjoavilla palveluntuottajilla riittää hankintapäätös.

Selvitä oikea laskutustapa ja alv palvelussasi. Laskutustapa löytyy sopimuksesta. Mikäli olet palvelusetelituottaja, laskutustapa löytyy palvelusetelin sääntökirjasta. Sopimuksesta ja palvelukuvauksesta löytyy tarkempia ohjeita laskutuksen käynnistymiselle. Ota tarvittaessa yhteys sopimusyhteyshenkilöön laskutustavan selvittämiseksi.

Ennen 1.1.2023 yksikköön saapuneet asiakkaat:

Noudatetaan sen sopimuksen hintaa, minkä perusteella asiakas on yksikköön ohjattu. Palveluntuottajan tulee tietää minkä sopimuksen piirissä yksikössä olevat asiakkaat ovat, mitä hintaa niissä noudatetaan ja mitä keskeytyssääntöjä laskutuksessa noudatetaan.

1.1.2023 jälkeen yksikköön saapuneet asiakkaat:

Asiakkaat ohjataan yksikköön ensisijaisesti asiakkaan kotikunnan/yhteistoiminta-alueen tekemän alkuperäisen sopimuksen perusteella. Mikäli asiakkaan kotikunnalta/yhteistoiminta-alueelta ei ole siirtynyt Pirkanmaan hyvinvointialueelle asiakkaan palvelutarvetta vastaavia sopimuksia, Pirkanmaan hyvinvointialue voi hyödyntää soveltuvia sopimuksia. Kun asiakas ohjataan yksikköön, palveluntuottajien on varmistettava tilaajalta, mitä sopimusta asiakkaan osalta noudatetaan.

Jos teet hyvinvointialueelle lähteviä laskuja ja et tiedä mikä on palvelun hinta, ole yhteydessä oman organisaatiosi esimieheesi.

Ota yhteys siihen tahoon, jolle tarjosit palvelua ennen 1.1.2023. Ennen 1.1.2023 tehdystä työstä kunta maksaa, 1.1.2023 jälkeen tehdystä työstä maksaa Pirkanmaan hyvinvointialue.

Hyvinvointialueen Palvelusetelit palveluntuottajille -sivulla on palvelusetelien sääntökirjat ja yhteystiedot tuottajaksi hakeutumiseen.

Tällä hetkellä se ei ole mahdollista. PSOP:n käyttöä tullaan laajentamaan hyvinvointialueella pitkällä aikajänteellä, mutta tällä hetkellä se ei vielä ole mahdollista.

Ota yhteys PSOP-tukeen: psop@istekki.fi

Ostovoimat luo asiakasohjaus. Ole yhteydessä asiakasohjaukseen.

Henkilöstövuokrausta koskevat laskut kuuluvat hyvinvointialueen omaan palvelutuotantoon. Laskutuksessa käytetään hyvinvointialueen oman palvelutuotannon ja sen tahon kustannuspaikkanumeroa, joka työvoiman on tilannut. Kysy tarvittaessa oikea kustannuspaikkanumero työn tilaajalta.

Henkilöstövuokrausta koskevat sopimukset kuuluvat henkilöstöhallintoon. Sopimusasioissa yhteystiedot: teija.liimatainen@pirha.fi