Murupolku

Readspeaker

Hoitotarvikkeet

Hoitotarvikkeet

Pirha 2.0 PTV Palvelu Widget

Voit saada hoitotarvikkeita maksutta, jos tarvitset niitä pitkäaikaissairautesi hoitoon tai seurantaan vähintään kolmen kuukauden ajan. Hoitotarvikkeiden tarpeen määrittää terveydenhuollon ammattilainen. Hän laatii hoitosuunnitelman ja tekee sinulle lähetteen tai tilauksen maksutta jaettavista hoitotarvikkeista.

Toimi näin

Ensimmäisellä kertaa tarvitsemasi hoitotarvikkeet kirjataan potilastietojärjestelmään sinua hoitavassa yksikössä. Tässä yhteydessä ohjataan ensimmäisen sähköisen tilauksen tekemisessä.

Jatkossa tilaa hoitotarvikkeet itse sähköisellä lomakkeella. Jos et pysty käyttämään lomaketta, tee tilaus puhelimitse.

Tilaa kaikki tarvikkeet hyvissä ajoin, koska tuotteesta riippuen toimitus voi kestää 2–4 viikkoa. Tilaa tarvikkeita 1–6 kuukauden tarvetta vastaava määrä tuotteesta riippuen. Jos hoitotarvike ei vielä ole vakiintuneessa käytössä, tilaa vain 1 kuukauden tarve.

Hoitotarvikkeet toimitetaan valitsemaasi PostNordin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. Ulkotiloissa sijaitseviin PostNordin Lähibokseihin tarvikkeita ei toimiteta jäätymisriskin vuoksi. Valitse PostNordin palvelupiste pakettiautomaatin sijasta, jos et pysty hakemaan pakettiasi toisesta pakettiautomaatista valitsemasi pakettiautomaatin ollessa täynnä.

Hoitotarvikkeet voidaan toimittaa suoraan kotiisi erityistapauksissa ammattilaisen arvion mukaan. Lisäksi joidenkin sopimustoimittajien kanssa on mahdollista solmia kotijakelusopimus (esimerkiksi vaipat). Jos olet saanut kotiinjakelusopimuksen, uutta sopimusta ei tarvitse tehdä.

Jos sinulle tulee äkillinen tarve saada hoitotarvikkeita, soita hoitotarvikepalveluun tai ota yhteyttä hoitopaikkaasi.

Hoitotarvikkeet - tietoa PostNordin pakettipalvelusta - nosto

PostNordin noutopisteet

Huomioithan, että Lähibokseihin hoitotarvikkeita ei toimiteta.

2.0 Hiusviivaerotin


Hoitotarvikkeet - hoitotarviketilauslomake - nosto

Sähköinen hoitotarviketilauslomake

Pirha 2.0 PTV Joustava Asiointikanava Widget

Soita

Saat neuvontaa hoitotarvikkeita koskevissa kysymyksissä. Voit tilata hoitotarvikkeita puhelimitse, jos et pysty käyttämään sähköistä lomaketta.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu: pyrimme soittamaan sinulle takaisin vuorokauden kuluessa. Puhelu tulee yksityisestä numerosta.

Puhelinnumerot
03 384 5203 Akaa, Lempäälä, Orivesi, Punkalaidun, Sastamala, Tampere, Urjala, Valkeakoski ja Ylöjärvi
03 384 5501 Hämeenkyrö, Ikaalinen, Kangasala, Kuhmoinen, Nokia, Pirkkala, Pälkäne ja Vesilahti

Aukioloajat
Ma
klo 8–12
Ti
klo 8–12
Ke
klo 8–12
To
klo 8–12

Tilaa hoitotarvikkeet etukäteen puhelimitse.

Puhelinnumerot
040 457 7870

Puhelinajat
Ma
klo 11.30–12.30
Ti
klo 11.30–12.30
Ke
klo 11.30–12.30

Jos sinulla on sairauksia, joiden hoitoa ja seurantaa varten tarvitset hoitotarvikkeita, voit olla oikeutettu maksuttomiin hoitotarvikkeisiin. Arvion tarvitsemistasi hoitotarvikkeista ja niiden määristä tekee lääkäri. Hoitotarvikkeet tulee tilata etukäteen puhelimitse tai sähköpostilla.

Puhelinnumerot
044 786 5442

Aukioloajat
Ti
klo 12–13
Ke
klo 12–13
To
klo 12–13

Tilaa hoitotarvikkeet etukäteen puhelimitse.

Puhelinnumerot
044 466 3339

Puhelinajat
Ma
klo 12–14
Ti
klo 12–14
To
klo 12–14

Jos sinulla on sairauksia, joiden hoitoa varten tarvitset hoitotarvikkeita, voit olla oikeutettu maksuttomiin hoitotarvikkeisiin. Arvion tarvitsemistasi hoitotarvikkeista ja niiden määristä tekee lääkäri. Hoitotarvikkeet tulee tilata etukäteen puhelimitse tai sähköpostilla.

Puhelinnumerot
044 786 5442

Aukioloajat
Ti
klo 12–13
Ke
klo 12–13
To
klo 12–13

Hoitotarvikepalvelun puhelinasiointi ja tilaukset, Ruovesi

Voit olla yhteydessä hoitotarvikepalveluun puhelimitse.

Puhelinnumerot
+385 447 871273

Aukioloajat
Ti
klo 13.30–15.30
To
klo 13.30–15.30

Hoitotarvikepalvelun puhelinneuvonta ja -tilaukset, Virrat

Voit olla yhteydessä hoitotarvikepalveluun puhelimitset.

Puhelinnumerot
044 715 3289

Hoitotarvikejakelu
Ti
klo 10–15.30
Ke
klo 10–15.30

Tuloksia ei löytynyt.

Tuloksia ei löytynyt.

2.0 Hiusviivaerotin


Pirha 2.0 PTV Palvelu Widget

Kenelle palvelu on tarkoitettu?

Hoitotarvikkeiden saannista päättää lääkäri tai terveydenhuollon ammattihenkilö. Edellytyksenä on pääsääntöisesti se, että sairaus on pitkäkestoinen eli kestää yli kolme kuukautta.

Hoitotarvikkeita jaetaan maksutta vain kotona asuville tai kotihoitoon rinnastettavan palveluasumisen piirissä oleville henkilöille.

2.0 Hiusviivaerotin


Hoitotarvikkeet - lisätietoa hoitotarvikkeista - haitari

Lisätietoa maksutta jaettavista hoitotarvikkeista

Jos teet tilauksen toiselle henkilölle, ilmoita tilausta tehdessäsi henkilön nimi, jolle teet tilauksen, hänen syntymäaikansa ja yhteystietonsa, tuotteen nimi, toimittaja ja REF-numero, jotka löytyvät tuotteesta ja tilattava määrä.

Valitse tarvikkeiden noutopaikaksi sopiva PostNordin palvelupiste tai automaatti.

Hoitotarvikkeet toimitetaan valitsemaasi PostNordin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin. Ulkotiloissa sijaitseviin PostNordin Lähibokseihin ei tarvikkeita toimiteta niiden jäätymisriskin vuoksi.

Valitse PostNordin palvelupiste pakettiautomaatin sijasta, jos et pysty hakemaan pakettiasi toisesta pakettiautomaatista valitsemasi pakettiautomaatin ollessa täynnä. PostNordin palvelupisteissä on asiakaspalvelija, jolta paketti vastaanotetaan ja niihin toimitetaan myös sellaiset paketit, jotka eivät mahdu automaatteihin.

Katso lisätiedot PostNordin noutopisteistä: PostNordin noutopisteet (Huomioithan, että Lähibokseihin ei toimiteta hoitotarvikkeita.)

Kun pakettisi on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla tai PostNordin mobiilisovellukseen. Paketti on noudettavissa seitsemän vuorokauden ajan.

Jos et pääse itse noutamaan pakettiasi, voit välittää saapumisilmoituksen toiselle henkilölle tai toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla palvelupisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja hyllypaikan. Voit myös tehdä allekirjoitetun valtakirjan paketin noutajalle. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukanaan.

Jos tilaustasi ei ole toimitettu 2–4 viikon sisällä tai sinulla on muuta tuotteisiin liittyvää kysyttävää, ole yhteydessä hoitotarvikepalveluun.

Jos paketin sisällä oleva lähetyslista ei täsmää saapuneisiin tuotteisiin tai määrään ole yhteydessä Tuomen asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@tuomi.fi tai 03 567 8100.

Tuomi Logistiikka: Reklamaatiot ja tuotepalautukset

Pirkanmaan alueella maksutta jaettavat hoitotarvikkeet jaetaan samanlaisten ohjeiden ja kriteerien mukaan.

Hoitotarvikepalvelun kriteerit ja ohjeet (pdf)

Jos sinulle tulee äkillinen tarve saada hoitotarvikkeita, soita hoitotarvikepalveluun tai ota yhteyttä hoitopaikkaasi.

Hoitotarvikkeet voidaan toimittaa suoraan kotiisi erityistapauksissa ammattilaisen arvion mukaan. Lisäksi joidenkin sopimustoimittajien kanssa on mahdollista solmia kotijakelusopimus (esimerkiksi vaipat). Jos olet saanut kotiinjakelusopimuksen, uutta sopimusta ei tarvitse tehdä.

Löydät tuotteiden tiedot hoitotarvikeselvityksestä tai -suunnitelmasta Omakannasta. Jos olet tilannut tarvikkeita aiemmin, tiedot näkyvät myös tuotepakkauksissa. Tuotepakkauksessa REF-numero on usein viivakoodin lähellä.

Hoitotarvikkeet - hoitotarvikepalvelun esittely - video

2.0 Hiusviivaerotin


Hoitotarvikkeet - sinua saattaisivat kiinnostaa - linkit

2.0 Hiusviivaerotin


Hoitotarvikkeet - tämän sivun löydät myös

Tämän sivun löydät myös osoitteella pirha.fi/hoitotarvikepalvelu

Hoitotarvikkeet - ajankohtaisnosto

Ajankohtaista

Tarviketoimittajamme tiedottavat sivuillaan 11. - 25.3.2024 tapahtuvien työtaistelutoimien mahdollisista vaikutuksista tarviketoimituksiin. Lakko saattaa aiheuttaa saatavuushaasteita erityisesti tuotteisiin, joita tuodaan ulkomailta. Terveydenhuollon tarvikkeet pääsääntöisesti rajautuvat lakon ulkopuolelle. PostNord ei ole AKT:n lakkotoimenpiteiden piirissä.