Asiakasraadit
Asiakasraati on keskustelu- ja kehittämisryhmä, joka tuottaa tietoa, kokemuksia ja mielipiteitä hyvinvointialueen palveluista. Asiakasraateina tunnistetaan lisäksi asiakas- ja potilasfoorumit.
Raatilaisten erilaisten näkemysten ja yhteiskehittämisen avulla saadaan sekä ideoita että konkreettisia ehdotuksia, kuinka parantaa palveluja ja toimintaa. Pirkanmaan hyvinvointialueella toimii noin 18 raatia.
Asiakasraateihin on avoimia hakuja tai sinut voidaan kutsua mukaan. Osa raadeista hakee myös täydennystä säännöllisin väliajoin.
Asiakasraatiin osallistuminen on tärkeää vaikuttamistyötä, jossa kuulet asiantuntijoita, pääset kertomaan mielipiteesi ja tapaamaan samanlaisessa tilanteessa olevia henkilöitä.
Raatien kesto ja tapaamiset vaihtelevat niiden tarpeen ja suunnitelman mukaan, jolloin osallistuminen on joustavaa. Raadeissa on aina mukana myös sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstöä.
Päivitetty 13.6.2024