logo

Hoitotarvikepalvelu

Murupolku

PTVWidget

Hoitotarvikepalvelu

PTVWidget

Voit saada pitkäaikaisen sairautesi hoitoon tai seurantaan tarkoitettuja hoitotarvikkeita maksutta käyttöösi. Hoitotarvikkeiden tarpeen määrittää terveydenhuollon ammattilainen. Hän laatii myös tarkemman hoitosuunnitelman ja tekee lähetteen tai tilauksen maksutta jaettavista hoitotarvikkeista.

Huijausyrityksiä hoitotarvikepalvelussa

22.9.2023 Pirkanmaan hyvinvointialueen hoitotarvikepalvelun asiakkaille on saatettu lähettää Postnordin nimissä huijausviestejä sähköpostilla tai tekstiviestillä. Viestissä saatetaan pyytää asiakkaan tietoja tai maksua, esimerkiksi tulli- tai toimitusmaksua. Viesteissä olevia linkkejä ei pidä avata eikä viestiin vastata tai antaa mitään tietoja. Oikea viesti Postnordilta ei sisällä linkkejä. Hoitarviketilauksen vastaanottamiseksi ei tarvitse antaa tietoja tai maksaa maksuja, hoitotarvikkeet ovat hoitotarvikepalvelun asiakkaille maksuttomia.

Pirkanmaan hoitotarvikepalvelu laajenee syyskuussa

Pirkanmaan hyvinvointialueella otettiin syyskuun alussa käyttöön yhteinen hoitotarvikepalvelu, joka palvelee kaikkia pirkanmaalaisia hoitotarvikejakelun asiakkaita. Hoitotarvikkeet toimitetaan asiakkaille PostNordin kautta, jakelu sosiaali- ja terveysasemilla on päättynyt. Myös Tampereen Kuninkaankulman hoitotarvikepalvelun palvelupiste sulkeutui syyskuun alussa. Hoitotarvikkeet voidaan toimittaa suoraan kotiin, jos asiakkaalle on myönnetty siihen oikeus toiminta- ja liikkumiskyvyn rajoitteiden vuoksi. Vaipat/inkontinenssisuojat toimitetaan asiakkaille edelleen Kotiinkuljetus.fi-palvelun kautta.

Syyskuun alussa otettiin käyttöön myös 17 Pirkanmaan kunnan yhteinen puhelinpalvelu. Juupajoella, Kihniössä, Mänttä-Vilppulassa, Parkanossa, Ruovedellä ja Virroilla nykyiset hoitotarvikepalvelun puhelinnumerot säilyvät ennallaan.

Lue uutinen: Syyskuun alusta lähtien hoitotarvikkeet jaetaan PostNordin kautta – erilliset hoitotarvikkeiden jakelupisteet sulkeutuvat

Hoitotarvikepalvelu video

PTVWidget

Toimi näin

Ensimmäinen hoitotarviketilaus voidaan tehdä jo siinä yksikössä, jossa tarve maksutta jaettaville hoitotarvikkeille on havaittu. Jos tilausta ei ole tehty ja olet saanut lähetteen hoitotarvikkeista, ota yhteyttä hoitotarvikepalveluun. Jatkossa voit tehdä hoitotarviketilauksen itse sähköisellä lomakkeella. Jos et voi käyttää sähköistä lomaketta, tee tilaus puhelimitse. Sähköinen tilauslomake sekä hoitotarvikepalvelun yhteystiedot löytyvät sivun alaosassa olevasta valikosta.

Tilaa kaikki tarvikkeet hyvissä ajoin, koska hoitotarvikkeiden toimitus voi kestää tuotteesta riippuen 2-4 viikkoa. Tilaa tarvikkeita 3 kuukauden tarvetta vastaava määrä, mutta jos käytössäsi oleva hoitotarvike ei vielä ole vakiintuneessa käytössä, tilaa vain 1 kuukauden tarve.​

Jos teet tilauksen toiselle henkilölle, ilmoita tilausta tehdessäsi henkilön nimi, jolle teet tilauksen, hänen syntymäaikansa ja yhteystietonsa, tuotteen nimi, toimittaja sekä REF-numero, jotka löytyvät tuotteesta ja tilattava määrä. Valitse tarvikkeiden noutopaikaksi PostNordin noutopiste tai automaatti.

Tarvikkeiden toimitus

PostNord on maksutta jaettavien hoitotarvikkeiden pääasiallinen toimittaja. Jos et pysty käyttämään PostNord-palvelua, saat ohjeet tarvikkeiden toimitukseen hoitotarvikepalvelusta.​

Vaipat/inkontinenssisuojat toimitetaan asiakkaille edelleen Kotiinkuljetus.fi-palvelun kautta.

PostNordin palvelupisteissä on asiakaspalvelija, jolta paketti vastaanotetaan ja niihin toimitetaan myös sellaiset paketit, jotka eivät mahdu automaatteihin. ​Paketti on noudettavissa 7 vuorokauden ajan. ​Ulkotiloissa sijaitseviin PostNordin Lähibokseihin ei tarvikkeita toimiteta jäätymisriskin vuoksi.​

Kun paketti on noudettavissa, siitä tulee saapumisilmoitus tekstiviestillä, sähköpostilla tai mobiilisovellukseen. Jos et pääse itse noutamaan pakettiasi, voit välittää saapumisilmoituksen toiselle henkilölle tai toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla palvelupisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja hyllypaikan. Voit myös tehdä allekirjoitetun valtakirjan paketin noutajalle. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukanaan. ​

Jos tilaustasi ei ole toimitettu 2 - 4 viikon sisällä tai sinulla on muuta tuotteisiin liittyvää kysyttävää, ole yhteydessä omaan hoitotarvikepalveluusi. Mikäli paketin sisällä oleva lähetyslista ei täsmää saapuneisiin tuotteisiin tai määrään ole yhteydessä Tuomi Logistiikan asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@tuomilogistiikka.fi tai 03 5678 100.

Lisätietoa hoitotarvikkeiden jakelusta PostNordin pakettipalvelun kautta

Katso lisätiedot PostNordin noutopisteistä:

PTVWidget

Kenelle ja millä ehdoin

Hoitotarvikkeiden saannista päättää lääkäri tai terveydenhuollon ammattihenkilö. Edellytyksenä on pääsääntöisesti se, että sairaus on pitkäkestoinen eli kestää yli kolme kuukautta.

Tällaisia hoitotarvikkeita ovat muun muassa avanteen tai haavan hoitoon liittyvät tarvikkeet, diabeetikon hoitotarvikkeet, katetrit ja virtsankeräystarvikkeet sekä muut hoitotarvikkeet, kuten happihoitoon liittyvät välineet. Vaippoja voidaan myöntää keskivaikean ja vaikean virtsa- ja ulosteinkontinenssin hoitoon.

Hoitotarvikkeita jaetaan maksutta vain kotona asuville tai kotihoitoon rinnastettavan palveluasumisen piirissä oleville henkilöille.

Jos sinulle on jo aiemmin myönnetty maksutta jaettavia hoitotarvikkeita ja olet terveydenhuollon ammattihenkilön seurannassa, ei uutta lähetettä tai kriteereistä poikkeavaa päätöstä ole tarpeen tehdä.

Hoitotarviketilauslomake

Tilaa hoitotarvikkeita sähköisellä lomakkeella

Sähköinen hoitotarviketilauslomake (Ei käytössä Juupajoella eikä Mänttä-Vilppulassa)

Jos asut Kangasalla tai Pälkäneellä, voit tehdä tilauksen hoitotarvikejakeluun myös tällä lomakkeella, joka vaatii vahvan tunnistautumisen: Sähköinen hoitotarviketilauslomake (Kangasala, Pälkäne).

PTVWidget

Palvelun maksullisuus

Palvelu on maksuton.
Hoitotarvikkeet ovat käyttäjälleen maksuttomia.

PTVWidget

Hae paikkakunnan mukaan

Valitse paikkakunta, jonka yhteystietoja haluat etsiä:

PTVWidget

Verkkoasiointi

Sähköinen asiointipalvelu, Kangasala

Sähköinen asiointipalvelu, Kangasala

Voit tehdä ajanvarauksia useissa eri palveluissa sähköisen asioinnin kautta.

Hoitotarvikkeita voit tilata lomakkeella, jonka löydät sähköisestä asioinnista:

Sähköinen asiointipalvelu, Kangasala

Hoitotarvikkeiden tilauslomake toisen puolesta tilaaville, Kangasala ja Pälkäne

Hoitotarvikkeiden tilauslomake toisen puolesta tilaaville, Kangasala ja Pälkäne

Tällä lomakkeella voit tilata hoitotarvikkeita palveluasumisyksikössä asuvalle tai toiselle henkilölle.

Hoitotarvikkeiden tilauslomake toisen puolesta tilaaville, Kangasala ja Pälkäne

Hoitotarvikkeiden sähköinen tilauslomake

Hoitotarvikkeiden sähköinen tilauslomake

Tällä lomakkeella voit tilata maksutta jaettavia hoitotarvikkeita. Hoitotarvikkeiden tilaaminen edellyttää voimassa olevaa hoitavan lääkärin tai hoitajan selvitystä hoitotarvikkeiden tarpeesta.

Hoitotarvikkeiden sähköinen tilauslomake

PTVWidget

Verkkosivut

Keiturin Soten www-sivut, Virrat ja Ruovesi

Keiturin Soten www-sivut, Virrat ja Ruovesi

Keiturin Soten www-sivuilta löydät mm. tietoa palveluistamme ja ajanvarauksesta. Sivuilta löytyvät myös kaikki Keiturin Soten yhteystiedot sekä tietoa avoimista työpaikoistamme. Sivuilla olevalla yhteydenottolomakkeella voit antaa meille palautetta, jättää yhteydenottopyynnön tai vaikkapa avoimen työhakemuksen.

Keiturin Soten www-sivut, Virrat ja Ruovesi

PTVWidget

Puhelinasiointi

Hoitotarvikejakelu, Kihniö

Hoitotarvikejakelu, Kihniö

Jos sinulla on sairauksia, joiden hoitoa ja seurantaa varten tarvitset hoitotarvikkeita, voit olla oikeutettu maksuttomiin hoitotarvikkeisiin. Arvion tarvitsemistasi hoitotarvikkeista ja niiden määristä tekee lääkäri. Hoitotarvikkeet tulee tilata etukäteen puhelimitse.

Puhelinnumerot
044 786 5442

Hoitotarviketilaukset
Ma 08:00-09:00
Ti 08:00-09:00
Ke 08:00-09:00
To 08:00-09:00
Pe 08:00-09:00
Hoitotarvikejakelu, Parkano

Hoitotarvikejakelu, Parkano

Jos sinulla on sairauksia, joiden hoitoa varten tarvitset hoitotarvikkeita, voit olla oikeutettu maksuttomiin hoitotarvikkeisiin. Arvion tarvitsemistasi hoitotarvikkeista ja niiden määristä tekee lääkäri. Hoitotarvikkeet tulee tilata etukäteen puhelimitse.

Puhelinnumerot
044 786 5442

Ti 08:00-09:00
Ke 08:00-09:00
To 08:00-09:00
Hoitotarvikepalvelu, Ruovesi

Hoitotarvikepalvelu, Ruovesi

Hoitotarvikepalvelun puhelinasiointi ja tilaukset, Ruovesi

Voit olla yhteydessä hoitotarvikepalveluun puhelimitse.

Puhelinnumerot
044 787 1273

Ti 13:30-15:30
To 13:30-15:30
Hoitotarvikepalvelu, Virrat

Hoitotarvikepalvelu, Virrat

Hoitotarvikepalvelun puhelinneuvonta ja -tilaukset, Virrat

Voit olla yhteydessä hoitotarvikepalveluun puhelimitset.

Puhelinnumerot
044 715 3289

Hoitotarvikejakelu
Ti 10:00-15:30
Ke 10:00-15:30
Hoitotarvikejakelu, Juupajoki

Hoitotarvikejakelu, Juupajoki

Tilaa hoitotarvikkeet etukäteen puhelimitse.

Puhelinnumerot
040 457 7870

Puhelinajat
Ma 11:30-12:30
Ti 11:30-12:30
Ke 11:30-12:30
Hoitotarvikejakelu, Mänttä-Vilppula

Hoitotarvikejakelu, Mänttä-Vilppula

Tilaa hoitotarvikkeet etukäteen puhelimitse.

Puhelinnumerot
044 466 3339

Puhelinajat
Ma 12:00-14:00
Ti 12:00-14:00
To 12:00-14:00
Pirkanmaan hoitotarvikepalvelu

Pirkanmaan hoitotarvikepalvelu

Saat neuvontaa hoitotarvikkeita koskevissa kysymyksissä. Voit tilata hoitotarvikkeita puhelimitse, jos et pysty käyttämään sähköistä lomaketta.

Käytössämme on takaisinsoittopalvelu: pyrimme soittamaan sinulle takaisin vuorokauden kuluessa. Puhelu tulee yksityisestä numerosta.

Puhelinnumerot
03 384 5203, Akaa, Lempäälä, Orivesi, Punkalaidun, Sastamala, Tampere, Urjala, Valkeakoski ja Ylöjärvi
03 384 5501, Hämeenkyrö, Ikaalinen, Kangasala, Kuhmoinen, Nokia, Pirkkala, Pälkäne ja Vesilahti

Ma 08:00-12:00
Ti 08:00-12:00
Ke 08:00-12:00
To 08:00-12:00

Lisätietoa maksutta jaettavista hoitotarvikkeista

Lisätietoa tilaamisesta ja tarvikkeiden noutamisesta

Jos teet tilauksen toiselle henkilölle, ilmoita tilausta tehdessäsi henkilön nimi, jolle teet tilauksen, hänen syntymäaikansa ja yhteystietonsa, tuotteen nimi, toimittaja ja REF-numero, jotka löytyvät tuotteesta ja tilattava määrä.

Valitse tarvikkeiden noutopaikaksi sopiva PostNordin palvelupiste tai automaatti.

Hoitotarvikkeet toimitetaan valitsemaasi PostNordin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin. Ulkotiloissa sijaitseviin PostNordin Lähibokseihin ei tarvikkeita toimiteta niiden jäätymisriskin vuoksi. 

Valitse PostNordin palvelupiste pakettiautomaatin sijasta, jos et pysty hakemaan pakettiasi toisesta pakettiautomaatista valitsemasi pakettiautomaatin ollessa täynnä. PostNordin palvelupisteissä on asiakaspalvelija, jolta paketti vastaanotetaan ja niihin toimitetaan myös sellaiset paketit, jotka eivät mahdu automaatteihin.

Katso lisätiedot PostNordin noutopisteistä: PostNordin noutopisteet (Huomioithan, että Lähibokseihin ei toimiteta hoitotarvikkeita.)

Kun pakettisi on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla tai PostNordin mobiilisovellukseen. Paketti on noudettavissa seitsemän vuorokauden ajan.

Jos et pääse itse noutamaan pakettiasi, voit välittää saapumisilmoituksen toiselle henkilölle tai toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla palvelupisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja hyllypaikan. Voit myös tehdä allekirjoitetun valtakirjan paketin noutajalle. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukanaan. 

Jos tilaustasi ei ole toimitettu 2–4 viikon sisällä tai sinulla on muuta tuotteisiin liittyvää kysyttävää, ole yhteydessä hoitotarvikepalveluun.

Jos paketin sisällä oleva lähetyslista ei täsmää saapuneisiin tuotteisiin tai määrään ole yhteydessä Tuomi Logistiikan asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@tuomilogistiikka.fi tai 03 567 8100. 

Tuomi Logistiikka: Reklamaatiot ja tuotepalautukset

Pirkanmaan alueella maksutta jaettavat hoitotarvikkeet jaetaan samanlaisten ohjeiden ja kriteerien mukaan.

Hoitotarvikepalvelun kriteerit ja ohjeet (pdf)