Lastenvalvojapalveluiden lomakkeella asiakas voi kertoa, missä asioissa hän haluaa asioida sekä toiveen toimipisteestä, jonne hän toivoo ajan varattavan. Lomakkeen vastaanoton jälkeen asiakkaalle ilmoitetaan tapaamiselle ajankohta. Tämä lomake ei siis suoraan anna asiakkaalle aikaa tapaamiseen. Lomakkeen toivotaan palvelevan asiakkaita puhelinasioinnin aukiolojen ulkopuolella sekä ruuhkatilanteissa.
Lastenvalvojat auttavat, kun vanhemmat haluavat sopia lapsensa huoltajuudesta, asumisesta, tapaamisoikeudesta tai elatuksesta.
Perheasioiden sovittelun lomakkeella asiakas voi jättää yhteydenottopyynnön palveluohjaajalle, jonka perusteella palveluohjaaja ottaa yhteyttä asiakkaaseen. Tähän saakka perheasioiden sovitteluun on voinut ottaa yhteyttä vain puhelimitse.