Readspeaker

Tutustu Pirkanmaan hyvinvointialueen chat-palveluihin ja chattibotti Pirbottiin

Pirkanmaan hyvinvointialueen verkkosivuilla asukkaiden apuna on chattirobotti Pirbotti, joka vastaa nopeasti yleisimpiin kysymyksiin ympäri vuorokauden.

Uutinen

Chattirobotti Pirbotti ei voi arvioida avuntarpeen kiireellisyyttä, mutta ohjaa oireisen tai apua tarvitsevan ihmisen eteenpäin oikean tiedon ääreen. Jos Pirbotti ei osaa antaa vastausta kysymykseen, se tarjoaa arkisin kello 8–18 mahdollisuutta keskustella ihmisen kanssa chat-palvelussa.

Pirbotin kautta, eli aina yhdestä ja samasta paikasta, pääsee kaikkiin Pirkanmaan hyvinvointialueen asukkaille tarkoitettuihin uusiin Pirkanmaan tasoisiin chat-palveluihin. Kuntien aiemmin tarjoamat sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvät chatit on yhdistetty Pirbottiin. Chat-asioinnissa voi keskustella helposti ja nopeasti ammattilaisen kanssa ilman puhelimessa jonottamista tai takaisinsoiton odottamista.

Palvelusta on pyritty tekemään mahdollisimman helppokäyttöinen.

Pirbotin löydät pirha.fi:stä jokaiselta sivulta oikeaan alakulmaan ilmestyvästä pinkkipohjaisesta puhekuplaikonista.

Pirbotin kanssa käydyt keskustelut tallennetaan. Kysymyksiä, joihin Pirbotti ei vielä osaa vastata, seurataan ja vastauksia opetetaan Pirbotille. Tarkoitus on luoda chattibotti, joka osaa vastata juuri niihin kysymyksiin, joita asukkaat esittävät. Mitä useampi Pirbottia käyttää, sitä osaavampi siitä ajan kanssa kehittyy.

Pirbotin kehittämisestä vastaavat Taru Manner ja Aino Nokelainen PirSOTE-hankkeen digitalisaatiokokonaisuudesta. Heidän sähköpostiosoitteensa ovat taru.manner@pirha.fi ja aino.nokelainen@pirha.fi.