Käyttökatkon aikana asiakkaat eivät voi varata tai perua aikoja OmaPirhasta digitaalisesti, eivätkä tarkastella omia varattuja aikoja. Muutos koskee terveydenhuollon digitaalisia palveluita, mutta ei OmaPirhan suun terveydenhuollon palvelua eikä influenssa- ja koronarokotusten ajanvarausta, joka alkaa 16.9.
Uudistus on osa hyvinvointialueen potilastietojärjestelmien yhtenäistämistä.
Voit olla käyttökatkon aikana yhteydessä terveyspalveluihin normaalisti digiklinikan kautta tai omalle sosiaali- ja terveysasemallesi puhelimitse. Tarvittaessa voit myös asioida sosiaali- ja terveysaseman tai lähiaseman palvelupisteellä.
Digitaalista asiointia kehitetään Suomen kestävän kasvun ohjelman (RRP) Hoitoon pikaisesti Pirkanmaalla uusilla toimintavoilla (HOPPU) -hankkeessa. Hanke saa rahoituksensa Euroopan unionin kertaluonteisesta elpymisvälineestä (NextGenerationEU). Suomen kestävän kasvun ohjelmalla tuetaan ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävää kasvua.