Hyvinvointialueen saaman palautteen mukaan verkkosivujen pirha.fi tietojen löytämisessä ja toimivuudessa on ollut puutteita. Palautetta on tullut muun muassa siitä, ettei sivuilta löydy kaikkia tarvittavia tietoja eikä sivujen logiikka ja käyttöliittymä toimi asiakasystävällisesti. Sen vuoksi verkkosivuja rakennetaan osin uudestaan. Samalla yhteentoimivuutta palvelujen yhteystietoja sivustolle tuottavan Palvelutietovarannon kanssa kehitetään.
Lähtökohtana uudessa versiossa on parempi käytettävyys ja käytön helppous. Suunniteluun otetaan mukaan ulkopuolinen käyttökokemuksen palveluntuottaja. Käytön helppoutta testautetaan myös eri käyttäjäryhmien edustajilla. Uudella versiolla parannetaan tietojen ylläpitoa ja muuta teknistä toimintavarmuutta. Nykyistä sivustoa parannetaan koko kevään ajan uusilla lisäyksillä.
- Sivustolla on vielä paljon tehtävää mutta tavoitteena on, että saamme myös nyt mukaan tulevien uusien kumppaneidemme kanssa uudistuksen tehtyä kesäkuuhun mennessä. Sivusto täydentyy koko kevään ajan, kertoo tukipalvelujohtaja Pekka Erola Pirkanmaan hyvinvointialueelta.
Hyvinvointialueella on myös kokonaan uusi intranet henkilöstölle, jota niin ikään kehitetään kuluvan vuoden aikana.