Lähiasiointipisteestä osoitteesta Kurvis-Höllin tie 8 saa ajanvarauksella lääkärin, sairaanhoitajan, terveydenhoitajan, fysioterapeutin, äitiys- ja lastenneuvolan ja lähitorin palveluja. Lisäksi Fimlabin laboratorio palvelee tiistaisin kello 8–12.
Samat tutut työntekijät jatkavat lähiasiointipisteellä, jonka vastaanotot toimivat jatkossa ajanvarauksella. Torstaisin lähiasiointipiste on kokonaan kiinni.
Lähiasiointipisteen asiakaspalvelupiste on avoinna tiistaisin kello 10–12. Sinne voi esimerkiksi jättää reseptin uusintapyynnön tai noutaa asiakirjoja.
Lähitorilla saa neuvontaa erityisesti ikääntyneiden ja vammaisten palveluihin liittyen sekä muihin arkea askarruttaviin kysymyksiin. Myös hyvinvointialueen digiasiointiin saa jatkossa tukea lähiasiointipisteeltä. Lähitorin palveluneuvoja on lähiasiointipisteellä parillisilla viikoilla maanantaisin klo 9–12. Lähitorin ajantasaiset aukiolotiedot löydät verkkosivulta pirha.fi/lahitorit tai voit kysyä puhelimitse lisätietoa palveluneuvonnasta 040 733 3949 arkisin klo 8–16.30.
Sahalahden lähiasiointipisteen ajanvarausnumerot:
- Lääkärin, sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan vastaanotot 03 384 5232, soittoaika ma–to klo 8–16 ja pe ja arkipyhien aattoina klo 8–15, myös digitaalisesti OmaPirhassa voi varata aikoja.
- Fysioterapia 040 133 6426, soittoaika ma, ti, to, pe klo 8–9.30, ke klo 14–15.30
- Äitiys- ja lastenneuvola 050 415 2251, soittoaika ma–to klo 11.30–12
- Laboratorio (Fimlab), fimlab.fi tai 010 808 515, soittoaika ma–pe klo 7–16
- Lähitori 044 4739 333
Digipalveluissa voi hoitaa monia asioita
Mobiilisovelluksella tai verkkosivulla käytettävältä digiklinikalta saa apua moniin terveysasioihin. Se on avoinna joka päivä kello 8–22. Pirha.fi-sivuilla on useita chat-palveluja, muun muassa työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonnan chat, mielenterveys-, päihde- ja riippuvuushoidon chat sekä lapsiperheille Pyydä apua -chat, Neuvolachat ja Sekasin-chat. Myös monien ammattilaisten vastaanottoja järjestetään etänä.
Digipalveluissa on mahdollista asioida toisen puolesta Suomi.fi-valtuutuksen avulla. Jos asiakkaalla itsellään ei ole mahdollisuutta valtuuttaa toista henkilöä esimerkiksi puuttuvien tunnistautumisvälineiden vuoksi, voi lähiasiointipisteen lähitorille varata ajan avustettuun Suomi.fi-valtuutukseen.
Pirkanmaan yhdeksäs lähiasiointipiste
Sahalahden lähiasiointipisteestä tulee Pirkanmaan yhdeksäs lähiasiointipiste. Palvelupäiväperiaatteella toimiva lähiasiointipisteiden malli kehitettiin Pirkanmaan hyvinvointialueella syksyllä päättyneessä liikkuvien palvelujen kokeilussa. Lähiasiointipisteen palvelut on suunnattu erityisesti niille asukkaille, joiden on hankala liikkua kauemmas sosiaali- ja terveysasemalle tai lähiasemalle.
Sahalahden lähiasiointipistettä suunniteltiin yhdessä alueen asukkaiden kanssa huhtikuussa pidetyssä työpajassa. Työpajassa asukkaille tärkeintä oli peruspalvelujen saatavuus, nopea yhteyden saanti ja oikea-aikainen hoito. Yhteydensaantia onkin jo parantanut toukokuussa Kangasalla tehty tiimien ja puhelinnumeroiden muutos.
Sahalahden lähiasema on kiinni 30.6.–3.8.2025. Kesäsulun aikana palvelut järjestetään Kangasalan sosiaali- ja terveysasemalla.