Liikkuvien lähipalveluiden kokeilu – usein kysytyt kysymykset

Onko kesällä palveluja, saako haavan hoitoon apua, miten reseptit uusitaan ja kenelle lähipalvelut ovat? Koostimme vastauksia asukkaiden kehittämistyöpajoissa esittämiin kysymyksiin.

Uutinen

Helmi-maaliskuun vaihteessa järjestetyissä asukkaiden kehittämistyöpajoissa huoliseinille tuli mahdollisuuksien ja uhkien lisäksi kysymyksiä. Kokosimme vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin liikkuvien lähipalveluiden verkkosivulle pirha.fi/liikkuvatpalvelut. Kysymyksiä saatiin kokeilusta, kokeilun aikaisista sosiaali- ja terveyspalveluista, ajanvarauksesta ja kuljetuspalveluista. 

Laboratoriopalveluissa mietitytti palvelun saanti ja jonotus

Kehittämistyöpajoissa tärkeimmiksi koettujen palvelujen kärkeen nousivat laboratoriopalvelut. Pirkanmaan laboratoriopalveluita tuottaa Fimlab. 

Kurussa ei ole enää Fimlabin laboratoriota, mutta palautteissa nousi esiin niiden tarve. Kurun lähiasiointipisteen henkilökunta ottaa jatkossa laboratorionäytteitä henkilöistä, joiden on vaikea päästä laboratorioon. 

Punkalaitumella ja Luopioisissa laboratoriopalvelut säilyvät ennallaan. Luopioislaisten palautteista ilmeni laboratorion jonotusaikojen olevan pitkiä ja siellä toivottiin mahdollisuutta varata ajanvaraukseen. Palaute toiveesta on välitetty Fimlabille. 

Käy lukemassa usein kysyttyjä kysymyksiä liikkuvien lähipalveluiden kokeilun verkkosivuiltamme ja löydä vastauksia kokeilussa mieltäsi askarruttaviin asioihin.

Anna palautetta

Asioidessasi lähiasiointipisteellä, muista antaa palautetta asiakaspalautelaitteella tai palautekortilla. Kerro, missä olemme onnistuneet ja mitä meidän pitäisi tehdä paremmin.

Palautetta antamalla vaikutat kokeiluun.

Jos sinulla on mahdollisuutta antaa palautetta tietokoneella tai kännykällä, käy antamassa sitä pirha.fi/palaute -sivun palautelomakkeella. Valitse valikosta: Palvelujen verkoston kehittäminen > Palvelujen verkosto > Liikkuvat palvelut. Kerro palautteessasi, minkä kunnan liikkuvista palveluista annat palautetta.