Palvelutarpeen arviointi

Sinulla ja perheelläsi on oikeus sosiaalityön palvelutarpeen arviointiin.

Tuen tarpeen arvioinnissa selvitetään elämäntilanteenne, tuen tarve ja tarpeelliset palvelut. Arvioinnissa huomioidaan asiakkaan eli sinun ja perheesi mielipide ja näkemys.

Sosiaalityöntekijä tai sosiaaliohjaaja tekee yhteenvedon tilanteestanne ja tuen tarpeistanne sekä kirjaa johtopäätökset asiakkuuden edellytyksistä.

Jos arvioinnin perusteella sosiaalityöntekijä toteaa, että lapsi ja perheesi hyötyvät sosiaalihuollon palveluista ja tuesta, nimetään perheellenne omatyöntekijä lapsiperheiden sosiaalityöstä siksi ajaksi, kun olette sosiaalihuollon asiakkaita.

Sosiaalihuollon asiakkuus on vapaaehtoista. Jos lapsen ja perheesi tilanne vaatii tuekseen lastensuojelun apua, alkaa lapsella lastensuojelun asiakkuus.

Pyydä apua - ota yhteyttä lapsiperheiden palveluihin!

Pyydä apua -kuvake joka toimii linkkinä ko. lomakkeeseen.

Ota yhteyttä matalalla kynnyksellä. Kohdataan ja katsotaan yhdessä, kuinka voimme auttaa.

Lähetä viestisi verkkolomakkeella, olemme sinuun yhteydessä 1 - 3 arkipäivän kuluessa.

Pyydä apua -chat

Pirha.fi-sivujen chat-palvelussa pääset juttelemaan lapsiperheiden palvelujen ammattilaisen kanssa ma - pe klo 8 - 16. Saat chatin auki sivujen oikean alakulman kuvakkeesta. Valitse "Siirry keskustelemaan ammattilaisen kanssa" -vaihtoehto ja klikkaa "Pyydä apua perheille" -painiketta.

Palveluohjaajat tavoitat myös puhelimitse

Lapsiperheiden palvelussa toimii asiakasohjauksen palveluohjaajia, jotka vastaavat "Pyydä apua" -lomakkeella tulleisiin yhteydenottoihin, mutta saat heihin yhteyden myös soittamalla.

Asiakasohjauksen palveluohjaajat etsivät yhdessä perheesi kanssa sopivan tuen tai palvelun hyvinvointialueen, järjestöjen, yhdistysten, kuntien ja muiden tahojen järjestämistä palveluista.

Palveluohjaajat neuvovat ja ovat tukenasi arjen kysymyksissä, kuten lapsen ja nuoren kehitykseen ja perheen hyvinvointiin liittyvissä asioissa.

Soita palveluohjaajalle

Lapsiperheiden asiakasohjaukseen voit ottaa yhteyttä puhelimitse, kun tarvitset apua ja neuvontaa erilaisissa elämäntilanteissa.

Eteläinen alue palvelee seuraavia kuntia Akaa, Kangasala, Kuhmoinen, Lempäälä, Pälkäne, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti.

Puhelinnumerot 040 133 7936

Aukioloajat
Ma
klo 8–15.30
Ti
klo 8–15.30
Ke
klo 8–15.30
To
klo 8–15.30
Pe
klo 8–15.30

Lapsiperheiden asiakasohjaukseen voit ottaa yhteyttä puhelimitse, kun tarvitset apua ja neuvontaa erilaisissa elämäntilanteissa.

Läntinen alue palvelee seuraavia kuntia: Hämeenkyrö, Ikaalinen, Kihniö, Nokia, Parkano, Punkalaidun, Sastamala, Ylöjärvi

Puhelinnumerot 040 828 5277

Aukioloajat
Ma
klo 8–15.30
Ti
klo 8–15.30
Ke
klo 8–15.30
To
klo 8–15.30
Pe
klo 8–15.30

Lapsiperheiden asiakasohjaukseen voit ottaa yhteyttä puhelimitse, kun tarvitset apua ja neuvontaa erilaisissa elämäntilanteissa.

Pohjoinen alue palvelee seuraavia kuntia: Juupajoki, Mänttä-Vilppula, Orivesi, Pirkkala, Ruovesi, Tampere, Virrat

Puhelinnumerot 041 730 1320 , Yleinen numero
040 801 6290 , Palveluohjaaja Backman Anki
040 800 4835 , Palveluohjaaja Lackman Päivi
040 825 7081 , Palveluohjaaja Ranta Katri
050 520 6248 , Palveluohjaaja Taatila Jasmin
050 345 1139 , Palveluohjaaja Heinonen Timo
040 806 3416 , palveluohjaaja Pääkkönen Riitta

Aukioloajat
Ma
klo 8–15.30
Ti
klo 8–15.30
Ke
klo 8–15.30
To
klo 8–15.30
Pe
klo 8–15.30

Tuloksia ei löytynyt.

Tuloksia ei löytynyt.

Päivitetty 6.6.2025