Tietoa sähköisestä asioinnista
Valikkonäyttö
Murupolku
Valikkonäyttö
Tietoa sähköisestä asioinnista
Tietoa sähköisestä asioinnista
Pirkanmaan hyvinvointialueen sähköisessä asioinnissa voit päivittää yhteystietosi ja siirtyä asiointikuntasi mukaisiin sosiaali- ja terveydenhuollon asiointipalveluihin sekä Taysin sähköiseen asiointiin. Asiointipalveluissa voit esimerkiksi tehdä ajanvarauksia ja täyttää lomakkeita.
- Useimmat Pirkanmaan kuntien asukkaiden käytössä olleista sote-palveluiden sähköisistä asioinneista toimivat edelleen hyvinvointialueella.
- Myös OmaTaysin ja TaysPolun käyttö jatkuu.
- Palveluihin kirjaudutaan suomi.fi-tunnistuksella. Tunnistus on käytössä kaikissa palveluissa, joissa käyttäjän henkilöllisyys pitää varmistaa. Sähköisten palveluiden käyttäminen on tietoturvallista, kun käyttäjät on tunnistettu. Yleisimmät tunnistautumistavat ovat pankkitunnukset ja mobiilivarmenne.
Kirjaudu sähköiseen asiointiin
Chat-palvelut verkkosivuillamme
Pirbotti-chatbotti päivystää verkkosivujemme oikean alakulman vihreässä puhekuplassa. Pirbotti vastaa yleisimpiin kysymyksiin ympäri vuorokauden ja auttaa sinua löytämään etsimääsi tietoa tai ohjautumaan oikeaan palveluun.
Pirbotti ei voi arvioida avuntarpeen kiireellisyyttä, mutta ohjaa oireisen tai apua tarvitsevan ihmisen eteenpäin oikean tiedon ääreen. Jos Pirbotti ei osaa antaa vastausta kysymykseen, se tarjoaa arkisin kello 8–16 mahdollisuutta keskustella ihmisen kanssa chat-palvelussa.
Pirbotin kautta pääset asioimaan kaikissa Pirkanmaan hyvinvointialueen asukkaille tarkoitetuissa chat-palveluissa.
Chat-palveluun siirtyminen
- Avaa sivun oikean alalaidan vihreästä puhekuplasta Pirha-chat. Puhelimessa kuvakkeen ilmestymiseen voi mennä muutama sekunti.
- Kirjoita nimesi tai nimimerkkisi tekstikenttään.
- Klikkaa robotin kuvasta itsesi chattiin.
Voit siirtyä suoraan klikkaamalla chat-palveluvalikkoon jos etsit tiettyä chat-palvelua tai keskustella ensin Pirbotin kanssa. Kun robotti on siirtänyt sinut onnistuneesti ammattilaisen jonoon, sinulle näkyy jononumero.
Kun ammattilainen sulkee vastaanoton, saat vielä palautekyselyn. Kehitämme chat-palveluita palautteen perusteella, joten toivomme, että jätät meille palautetta.