Omasuuntima
Valikkonäyttö
Murupolku
Valikkonäyttö
Suunta Omasuuntimasta ja kohti arjessa pärjäämistä
Suunta Omasuuntimasta ja kohti arjessa pärjäämistä
Omasuuntima on sähköinen kysymyksiin perustuva palvelu, jota sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas ja ammattilainen käyttävät yhdessä vastaanotolla tai sairaalassa. Asiakkaalle ja ammattilaiselle on omat kysymykset: asiakas arvioi omia voimavarojaan ja ammattilainen arvioi asiakkaan tilanteen haasteellisuutta. Kysymykset koskevat asiakkaan hoitoa, kuntoutusta tai terveys- ja hyvinvointiriskiä sekä arjessa pärjäämistä.
Omasuuntiman asiakkuuksia ovat omatoimi-, yhteisö-, yhteistyö- ja verkostoasiakkuus. Omasuuntima ehdottaa erilaisia polkuja eri asiakkuuksille. Omasuuntiman avulla asiakas ja ammattilainen suunnittelevat yhdessä hoidon ja palveluiden järjestelyt, kuten esimerkiksi yhteydenpitokeinot, ja omahoidon tuen.
Mitä hyötyä Omasuuntimasta on?
Omasuuntiman kysymykset auttavat asiakasta ymmärtämään omaa tilannettaan. Ammattilaiselle vastaukset tuovat apua asiakkaan yksilölliseen kohtaamiseen voimaannuttavalla tavalla. Omasuuntima ohjaa asiakasta ja ammattilaista valitsemaan asiakkaalle sopivimman polun palveluineen.
Tutustu Omasuuntima-palvelun esittelyvideoon DigiFinlandin sivuilla.
Mistä Omasuuntima löytyy?
Omasuuntima on sähköinen palvelu osoitteessa omasuuntima.fi.
Miten Omasuuntimaa käytetään?
Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas ja ammattilainen käyttävät Omasuuntimaa yhdessä vastaanotolla tai sairaalassa. Asiakkaalle ja ammattilaiselle on omat kysymykset, joiden tuloksena saadaan asiakkuus. Asiakas voi täyttää omat vastaukset myös ennen vastaanottoa vahvan tunnistautumisen kautta, aloite Omasuuntiman täyttämiseen tulee ammattilaiselta. Omasuuntima-palvelu ehdottaa asiakkuudelle sopivaa polkua.
Käyttöohjeet
- Palvelun käyttöohje asiakkaalle DigiFinland
- Palvelun käyttöohjeet ammattilaisille DigiFinland
Omasuuntiman häiriötilanneohje käyttäjille
Jos palvelu ei toimi tai sen toiminnassa on ongelmia, lähetä sähköposti osoitteeseen suuntima@pirha.fi.
Kirjaa sähköpostiin
- Kuvaus ongelmasta
- Oma tai sen työntekijän nimi, jolla ongelmatilanne on ilmennyt, organisaatio, sähköpostiosoite ja puhelinnumero
Kiireettömissä asioissa voit ottaa yhteyttä myös Omasuuntima-pääkäyttäjiin.
Lisätiedot ja yhteydenotot
Kun haluat Omasuuntiman käytön osaksi oman työyksikkösi toimintaa, ota yhteyttä jatkuvan kehittämisen vastuuyksikköön. Lisätietoja antavat Riitta Salunen ja Marco Roth (etunimi.sukunimi@pirha.fi).
Vastuuyksikkö Pirkanmaalla
Integraation vastuualue, jatkuvan kehittämisen yksikkö.
Muualla verkossa
Suuntima-palvelu on kehitetty Kurkiaura-hankkeessa. Palvelua ylläpitää DigiFinland Oy.
Liitteet
Suuntiman asiakasesite (pdf)